Business English

Kurz je zaměřen především na zdokonalení komunikačních schopností potřebných pro obchodní jednání a dále na písemnou komunikaci v obchodě. Prostor je ponechán i opakování gramatiky. Absolventi kurzu by měli získat vědomosti z oborů zaměřených na manažerskou praxi. Spojení znalostí ekonomiky a angličtiny umožní absolventům vést jednání se zahraničními partnery.

V rámci řešení případových studií bude kladen důraz na komunikativních strategií nutných pro běžné profesní situace, jako je řízení schůze, účast na mezinárodních jednáních, příprava marketingové kampaně a telefonování, efektivní komunikace ve společenském a administrativním styku, kulturním rozdílům v mezinárodním podnikání, vyjednávání, vedení diskuse v rámci podnikání, prezentační dovednosti (prezentace firmy, výrobku nebo služby), vypracování obchodních dokumentů v angličtině (věcně, stylisticky, gramaticky a formálně správné), zvládnutí obchodního jednání.

 

MODULY:

  1. Business correspondence – letters, faxes, memos, titles, abbreviations
  2. On the phone – basic skills and techniques for using the telephone in business, spelling
  3. International trade – ordering and supplying goods or services, answering and making enquiries, making offers, placing orders
  4. Jobs and careers – applying for jobs, CV,  participating in interview, personality profile, stress levels of business people
  5. Marketing – marketing a product, market research, promotion and advertising
  6. Presentations – company, product, yourself
  7. Dealing with problems – complaining and apologizing, delivery and after-sales problems
  8. Meetings – timetables, plans, arrangements, etiquette, opinions, suggestions,decisions, problem solving
  9. Sales and negotiation – selling and buying products, negotiating face-to-face and on the phone, sales statistics
  10. Company – history, profile, organizations, departments,  SWOT, presentation. policy
  11. Business travel -  social customs, rules and regulations, company visit, etiquette
  12. Finance – budget, turnover, revenues, costs, invoice, salary, wage, describing graphs, methods of payment, cash-flow
  13. A special project – a simualtion, revising many of the skills and situations in the course


Poslech: jako podnět k diskuzi, jednání.

Čtení: obchodní dokumenty. 

Písemný projev: obchodní korespondence. 

Aktivita: vedení diskuse v rámci podnikání, prezentační dovednosti, obchodní jednání. 

Slovní zásoba: rozšíření slovní zásoby s ohledem na konkrétní „business“ témata.

Gramatika: opakování gramatických jevů a jejich upevnění.